Przed użyciem zapoznaj się z treścią Regulaminu lub skonsultuj się z Moderatorem lub Adminem,
gdyż każde Forum niewłaściwie stosowane zagraża Twojemu życiu literackiemu i zdrowiu psychicznemu.

Recenzja na żądanie

Tu dowiesz się więcej o wydawnictwach i ich zwyczajach

Moderatorzy: Poetyfikator, Moderator, Weryfikator, Zasłużeni przyjaciele

Awatar użytkownika
stonka
Zarodek pisarza
OSTRZEŻENIA: 0

Recenzja na żądanie

Postautor: stonka » wt 30 sie 2011, 10:13

Kilka dni temu pojawiła się w Czarnym nowa usługa (swoją drogą zmienili też zasady przysyłania tekstów) recenzji na żądanie (koszt to 360zł plus vat - trudno mi powiedzieć czy to dużo czy mało, nie mam doświadczenia w tej materii). Nie ukrywam, że jestem zainteresowana - w końcu to okazja, aby dowiedzieć się czegoś o tekście z perspektywy profesjonalistów. Zanim jednak podejmę ostateczną decyzję zapytuję Was, zacni współforumowicze - co myślicie o tego typu opcji, ktoś próbował? Zamawiał (niekoniecznie od tego wydawcy, są inne instytucje, które za opłatą przesyłają recenzje)? Czy ona FAKTYCZNIE cokolwiek zmienia, wnosi? A to link do Czarnego i usługi: http://www.czarne.com.pl/?a=3385

Awatar użytkownika
kfk
Umysł pisarza
Kontaktowanie:

Postautor: kfk » śr 31 sie 2011, 09:17

Otrzymanie recenzji może być bardzo pomocne. Nie ma autorów doskonałych, a doskonalenie polega przede wszystkim na poznawaniu własnych błędów. Niestety, niewiele wydawnictw odsyła powieść z recenzją, mi zdarzyło się to tylko raz - od OTWARTEgo zdaje się. Recenzja była krótka, ale bardzo wnikliwa. Jej autor wymienił i mocne punkty powieści i słabe, nie oceniając jednakże wszystkich elementów tekstu a jedynie te, które jego zdaniem odgrywały najważniejszą rolę w recepcji książki przez czytelnika. Przyznaję, bardzo to było pomocne przy moich kolejnych przygodach z pisaniem.