jest ich trzech tak słyszałam
oj nieciekawe to typy nieciekawe
opowiadał mi o tym pewien krajan
przedstawiał się chyba jako Paweł
jeden podobno dość otyły
i z ust mu nieprzyjemnie pachnie
nie jest w obyciu także miły
taki to gbur prawdziwy własnie
drugi szkieletor jego kolega
z podwórka chyba czy z religii
ten z wyobraźnią jest lebiega
lecz mściwy jest i pamiętliwy
trzeci tu łazi w czarnym płaszczu
pod nim bielizny nie ma krzty
pod kapeluszem niczym jaszczur
urządza sobie frywolny cyrk
__________________________
ostatnią zwrotkę zostawię wam
żeby to skończyć jakąś pointą
taką tu myśl dziś sobie tkam
oby nie wzięła tak na serio
2
Ostatnio zmieniony śr 11 lut 2015, 08:45 przez BeastInMyHead, łącznie zmieniany 1 raz.
,,Monsters are not under your bed,
they are inside your head''
they are inside your head''
4
W pierwszym wersie wyliczyłem 7 sylab, w drugim już 12.
Przez cały wiersz niestety można napotkać wersy o różnej ilości sylab.
No chyba że źle policzyłem
. Ale w rymowaniu równa ilość sylab w wersach jest ważna, bo to buduje dobrą rytmikę.
Ale sam zamysł i wymyślenie wiersza są naprawdę bardzo fajne
.
Przez cały wiersz niestety można napotkać wersy o różnej ilości sylab.
No chyba że źle policzyłem

Ale sam zamysł i wymyślenie wiersza są naprawdę bardzo fajne

6
Miałem nie tłumaczyć oczywistych rzeczy, no ale:
Wiersz sylabiczny – wiersz mający równą liczbę sylab, akcent stały pada na przedostatnią sylabę wersu. W wierszu sylabicznym zdanie nie zawsze kończy się w wersie, występują średniówki. Najczęściej jest pisany 13-zgłoskowcem lub 11-zgłoskowcem. Wiersz sylabiczny można określić jako numeryczny, w którym podstawą miary jest ta sama liczba sylab. Akcent bywa strukturalny i występuje w klauzuli, rzadziej w średniówce.
Wiersz sylabiczny – wiersz mający równą liczbę sylab, akcent stały pada na przedostatnią sylabę wersu. W wierszu sylabicznym zdanie nie zawsze kończy się w wersie, występują średniówki. Najczęściej jest pisany 13-zgłoskowcem lub 11-zgłoskowcem. Wiersz sylabiczny można określić jako numeryczny, w którym podstawą miary jest ta sama liczba sylab. Akcent bywa strukturalny i występuje w klauzuli, rzadziej w średniówce.

7
Zanim Sepryot dostanie krawat 
Nie sądzę, że to laika to są rzeczy oczywiste, ba, nie sądzę żebyś wiedział, o czym mówisz

To jest cytowanie za Wiki i... durneBonsai pisze:Wiersz sylabiczny – wiersz mający równą liczbę sylab, akcent stały pada na przedostatnią sylabę wersu.
tak, WatsonieBonsai pisze:W wierszu sylabicznym zdanie nie zawsze kończy się w wersie, występują średniówki.
Znów bzduraBonsai pisze:Najczęściej jest pisany 13-zgłoskowcem lub 11-zgłoskowcem.
Bonsai pisze:Wiersz sylabiczny można określić jako numeryczny, w którym podstawą miary jest ta sama liczba sylab. Akcent bywa strukturalny i występuje w klauzuli, rzadziej w średniówce.
Nie sądzę, że to laika to są rzeczy oczywiste, ba, nie sądzę żebyś wiedział, o czym mówisz
Granice mego języka bedeuten die Grenzen meiner Welt.(Wittgenstein w połowie rozumiany)
10
Ale nie obrażajmy się zbędnie
. Każdy się może mylić, ale nie należy od razu za to dyskryminować czyjejś wiedzy
. Każdy też może skomentować tekst, podając swoją jego wizję
.



11
iitam - może, ale nie wizję wiersza sylabicznego (którym wiersz pan_ruiny zresztą nie jest)Bonsai pisze:Każdy też może skomentować tekst, podając swoją jego wizję.
Maria Dłuska: Próba teorii wiersza polskiego
Granice mego języka bedeuten die Grenzen meiner Welt.(Wittgenstein w połowie rozumiany)
12
Nie wizję wiersza sylabicznego, bo to jest rodzaj wiersza, który pisze się według określonych zasad, jak sylabotoniczny lub toniczny, więc za wiele ingerować w to nie można
.
Może nie jest, a ja się mogłem pomylić, więc przepraszam
.

Może nie jest, a ja się mogłem pomylić, więc przepraszam

14
Stały akcent nie jest obligatoryjnym elementem wiersza sylabicznego. W ogóle żadna konstanta metryczna nie jest obligatoryjnym elementem wiersza sylabicznego, bo, jak sama nazwa wskazuje, jest nim konstanta sylabiczna. To tak z pierwszego zdania Twojej wypowiedzi, a dalej mi się nie chce. 
Obawiam się, że Twoja wiedza z zakresu wersologii jest trochę spłycona.
Ale nie mam ochoty bić piany z rana.

Obawiam się, że Twoja wiedza z zakresu wersologii jest trochę spłycona.

15
Bonsai, żeby ne było:
w wierszu rozpoznajemy sylabik - badamy wiersz jak sylabik
jeśli nie - nie ma tematu
___________
"stały akcent paroksytonicznym w klauzuli każdego wersu" - to chodzi o to, że powszechną praktyką w sylabiku jest swoista rytmizacja klauzuli (koniec wersu) rymem żeńskim (półtora zgłoski - dupa- zupa, gdy przedostania sylaba jest akcentowana, czyli nie może być:
ma-te-ma-ty-ka - bry-ka
bo w "matematyka" to akcent proparoksytoniczny - na trzecią sylabę od końca
)
w wierszu rozpoznajemy sylabik - badamy wiersz jak sylabik
jeśli nie - nie ma tematu
___________
"stały akcent paroksytonicznym w klauzuli każdego wersu" - to chodzi o to, że powszechną praktyką w sylabiku jest swoista rytmizacja klauzuli (koniec wersu) rymem żeńskim (półtora zgłoski - dupa- zupa, gdy przedostania sylaba jest akcentowana, czyli nie może być:
ma-te-ma-ty-ka - bry-ka
bo w "matematyka" to akcent proparoksytoniczny - na trzecią sylabę od końca
)
Granice mego języka bedeuten die Grenzen meiner Welt.(Wittgenstein w połowie rozumiany)