Poradnik z maila

1
Witajcie otrzymałem dzisiaj nie proszony poradnik jak wydać książkę. Ponieważ osobiście nie jestem tym zainteresowany ale wiem, że wiele osób zadaje związane z tym tematem pytania wrzucam ten tekst poniżej bez żadnych komentarzy z mojej strony. (Żadne słowo nie jest mojego autorstwa, ale ponieważ zostało mi wysłane bez mojej zgody, czuję się upoważniony przez autorów do zamieszczenia tutaj. ) Zresztą w żadnym mailu nie było zastrzeżenia, że są to informacje tylko do mojej wiadomości.
A więc miłego czytania:
Witaj!
W dzisiejszym mailu zajmiemy się podstawową wartością, z którą wszystko się wiąże, czyli Twoją książką. Jako autor powinieneś pamiętać, że najważniejsze to tworzyć wartościowe teksty. Wartościowa treść książki to pierwszy krok do sukcesu.
Kolejnym krokiem jest profesjonalny wygląd książki i tekstu.
Oto najważniejsze elementy Twojego ebooka, na które powinieneś zwrócić uwagę:
Okładka – jest to pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy Twojemu czytelnikowi. Możesz ją sam zaprojektować, poprosić znajomego grafika lub skorzystać z rozwiązań, jakie oferuje serwis (o tym w następnym mailu). Okładka powinna nawiązywać do tematyki Twojego utworu. Oprócz grafiki powinna zawierać tytuł oraz imię i nazwisko autora. Możesz również umieścić dodatkowy tekst na okładce, np. fragment recenzji albo krótki tekst promujący. Pamiętaj jednak, że nadmiar elementów może zaszkodzić okładce i zniechęcić czytelnika do kupna Twojego ebooka.
Podstawowy układ książki - składają się na niego takie elementy, jak: Druga strona, Strona tytułowa, Spis treści, formatowanie tekstu oraz grafiki.
Fragment – umieść fragment Twojej książki, który zaciekawi czytelnika i przekona go do kupna całej publikacji. Jak długi powinien być fragment? Jeżeli napisałeś krótką formę, np. opowiadanie, to powinien być długi – zawierać około 40%-60% tekstu. Jeżeli napisałeś powieść lub inną dłuższą formę, to powinien zawierać 10% - 30% objętości książki.
Opis i recenzja – Napisz dobry, długi opis Twojej książki, który zachęci czytelnika do sięgnięcia właśnie po Twoją publikację. Postaraj się również o dobrą recenzję, którą umieścisz w opisie. Możesz poprosić znajomego recenzenta lub skorzystać z usług osób, które zawodowo zajmują się pisaniem recenzji.
Cena – optymalna cena Twojego ebooka powinna wynosić 1/3 ceny papierowego odpowiednika książki. Jeżeli np. napisałeś powieść liczącą 260 stron, to nie ustawiaj ceny 24 zł, bo raczej nikt nie zainteresuje się Twoją książką. Ustaw cenę 8 zł – 9 zł. Szanuj również swoją pracę i nie ustawiaj ceny zbyt niskiej, np. 1 zł dla 40 stronicowego opowiadania. Już lepiej ustawić cenę 2 zł – 3 zł. Jeżeli masz kłopoty z wyceną – spytaj znajomych ile zapłaciliby za tego typu ebooka.
W dzisiejszym mailu dowiesz się na czym polegają poszczególne płatne usługi wydawnicze dzięki którym Twój ebook stanie się w pełni profesjonalną książką.
Poniżej znajduje się opis oraz cena każdej z usług:
Okładka – jeżeli nie potrafisz zaprojektować profesjonalnej okładki lub nie masz znajomego grafika, możesz skorzystać z grafik, jakie oferujemy w serwisie. Do wyboru masz: bezpłatne, proste okładki z szablonu podstawowego, okładki szablonowe płatne, które wyglądają dużo ciekawiej, niż poprzednie (cena 30 zł) oraz możesz zlecić wykonanie okładki przez naszych grafików według Twoich wskazówek (cena 200 zł).
E-papier – jeżeli chcesz urozmaicić wygląd Twojego ebooka, możesz zamówić e-papier. Do wyboru masz szablon podstawowy, rozszerzony (cena 30 zł) oraz możesz zlecić wykonanie e-papieru przez naszych grafików według Twoich wskazówek (cena 100 zł)
Redakcja językowa - polega na poprawie literówek, oczywistych błędów ortograficznych, interpunkcji, błędów składu, poprawianie stylu, nieporadnych czy trudno zrozumiałych zdań oraz błędów językowych. Cena: 120 zł/ arkusz wydawniczy. Arkusz wydawniczy to jednostka obliczeniowa stosowana w wydawnictwie w celu określenia objętości zawartości treściowej (tekstowej i graficznej) publikacji. Arkusz wydawniczy wynosi: 40 000 znaków typograficznych (ze spacjami)
Pierwsza korekta, nazywana też pierwszym czytaniem tekstu, polega na poprawieniu wszystkich wyżej wymienionych błędów, niewychwyconych podczas adiustacji. Po jej dokonaniu tekst ponownie przekazuje się autorowi do akceptacji. Cena: 90 zł/ arkusz wydawniczy.
Druga korekta - powinna być przeprowadzona po wprowadzeniu poprawek z pierwszej korekty i po złożeniu tekstu w książkę. Wykonuje ją inna osoba niż ta, która wykonywała pierwszą korektę – zwiększa to szanse na wychwycenie i poprawę wszystkich błędów. Druga korekta kontroluje, czy wszystkie wcześniejsze uwagi zostały poprawnie wprowadzone, pozwala dzięki temu zminimalizować liczbę błędów w publikacji i nadać tekstowi profesjonalny kształt, dzięki czemu autor nie jest narażony na negatywne reakcje ze strony czytelników. Cena: 90 zł/ arkusz wydawniczy.
ISBN - International Standard Book Number, czyli Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki to niepowtarzalny 13-cyfrowy identyfikator książki. W Polsce nie ma generalnego przymusu do umieszczania numerów ISBN w publikowanych utworach. W praktyce jednak większości sklepów i księgarni internetowych oraz innych kanałów dystrybucyjnych, takich jak Allegro.pl, stawia wymóg posiadania numeru ISBN dla każdej książki, którą chcemy wprowadzić do sprzedaży za ich pośrednictwem. ISBN możesz otrzymać po poddaniu książki przynajmniej pojedynczej korekcie lub redakcji.
Skład – skład według przygotowanej wcześniej makiety. Autor może zamieścić sugestie co do preferowanych kolorów oraz kroju pisma. Opcjonalna żywa pagina – jest to informacja drukowana u góry strony nad tekstem, najczęściej tytuł dzieła lub rozdziału. Klikalny spis treści. Umieszczenie odsyłaczy w treści publikacji. Skład konsultowany z autorem.. Cena: 80 zł/ arkusz wydawniczy
Jak zapewne zwróciłeś uwagę, poddanie książki kilku usługom wydawniczym wiąże się z dużym wydatkiem. Dzisiaj pokażemy Ci, w jaki sposób możesz pozyskać fundusze nie tylko na usługi wydawnicze, ale i na promocję Twojej książki.
Oto one:
Znajdź sponsora/ mecenasa – może to być zarówno nasza rodzina, znajomy, sąsiad lub duża firma. Powinniśmy przygotować bardzo konkretną listę korzyści, plany wydawnicze i wszystkie bezpośrednie i pośrednie korzyści, które mogą płynąć ze wspomnianego sponsoringu. Następnie musisz podjąć dodatkowy wysiłek przygotowania krótkiej informacji 1-2 strony na temat samej książki oraz korzyści dla sponsora. Pamiętaj o tym, aby uwzględnić wszystkie możliwe korzyści, włącznie z działaniami podejmowanymi na etapie promowania książki, w trakcie udzielania wywiadów, czy działań w social media. Następnie należy przygotować listę osób i firm, do których chcemy dotrzeć. Posortuj listę pod względem tego, jak dobrze znamy “sąsiadkę”/prezesa instytucji. Pozyskiwanie sponsora jest przyjemne, ale jeszcze nie przynosi gotówki. Najtrudniejszym działaniem jest tak zwane “przebicie się“. W przypadku sąsiadki może to być atletycznie zbudowany mąż stojący w drzwiach, a w przypadku firm, zastępy atletycznie zbudowanych działów marketingu, agencji reklamowych, specjalistów PR, ochroniarzy, sekretarek, asystentów, specjalistów. Następnie zasieki w postaci formularzy, procedur, ustaleń, planów marketingowych i innych sformalizowanych smoków.
Niemniej jednak, zarówno w przypadku sąsiadki, jak i firm, może się opłacać i w wielu wypadkach możemy dostać dużo więcej, niż potrzebujemy, a współpraca może być długotrwała. Jedynym minusem jest to, że sponsor będzie chciał od nas maksymalnie dużo i może mieć znaczny wpływ na formę dzieła, ale oczywiście wszystko zależy od naszych ustaleń.
Crowd funding - popularne na zachodzie zbieranie małych sum od ludzi – troszkę takie internetowe zbieranie do kapelusza, zawitało już do Polski. Pierwowzorem był portal Kickstarter.com. Crowd funding to działanie, dzięki którem młodzi kreatywni mają szansę uzbierać pieniądze na realizację swoich pomysłów. Ludzie odwiedzający np. stronę Polakpotrafi.pl przeglądają materiały opisujące pomysł, oczywiście najlepiej w formie video i, jeśli projekt im się spodoba, wpłacają drobne sumy na konto projektu. Jeśli masz więc gotową książkę powinieneś usiąść w jakimś ładnym miejscu, wziąć chociażby telefon komórkowy, albo zaprosić znajomego z kamerą i nagrać przekonujący film, a potem czekać na efekty. Warto byłoby też zorganizować jakiś konkurs i zająć się promocją swojego projektu dając do zrozumienia, że książka, na którą czeka cały świat jest tuż, tuż.
Warto zwrócić uwagę na to, że crowd sourcing nie jest klasycznym inwestowaniem, w którym otrzymuje się część udziałów z projektu. Zresztą właśnie nie o firmy i biznes tutaj chodzi, a o wspieranie nowo powstających projektów. Jest to więc miejsce dla twórców. W porównaniu z opcją poszukiwania sponsora nie musimy dawać nic w zamian.
Sprzedaj reklamę - jest to opcja zbliżona do znalezienia sponsora i proces pozyskiwania reklamy będzie bardzo podobny, ale tym razem po prostu sprzedajesz powierzchnię swojej książki. Musisz zastanowić się, które strony mogą być reklamą i ile ma ich być, a także, czy nie zaproponować trochę bardziej wymyślnej reklamy, w postaci wywiadów z ekspertami, odwoływaniu się do raportów, czy product placement. Jest to opcja najbardziej ryzykowna, ale jednocześnie mogącą przynieść największe zyski.
W dzisiejszym mailu zajmiemy się promocją Twojego ebooka, a dokładnie – Twoim podejściem oraz planowaniem kampanii reklamowej.
1. Twoje podejście
Na samym początku, zanim zaczniesz korzystać z jakichkolwiek narzędzi marketingowych, powinieneś zmienić Twoje podejście do książki. Etap pisania masz już za sobą. Książka jest przemyślana, poprawiona i skończona. Czeka, aby puścić ją w świat i znaleźć odpowiednich czytelników. Zanim to nastąpi, powinieneś spojrzeć na Twoje dzieło, jak na produkt. Każdy produkt powinien mieć sprecyzowanych klientów. Musisz się teraz zastanowić, dla kogo chcesz go wydać? Czy został napisany z myślą o wąskiej grupie czytelników (tylko rodzina i znajomi), czy o szerokiej? Jeżeli o tej drugiej, to powinieneś sprecyzować, kim są odbiorcy Twojego produktu, czyli czytelnicy. Zastanów się, czego mogą szukać, czytając publikację z kategorii, w jakiej wydajesz swoją książkę? Co takiego odróżnia Twoje dzieło od podobnych tekstów innych autorów? Dlaczego właśnie po nie czytelnicy powinni sięgnąć?
Te proste pytania pomogą Ci lepiej poznać Twój produkt oraz zdać sobie sprawę, kto jest Twoim klientem i jakie ma oczekiwania. Pomoże Ci to również w określeniu planu marketingowego. Dzięki odpowiedziom na te pytania nie będziesz popełniać w przyszłości błędów typu reklamowanie poradnika o zarządzaniu czasem na stronach poświęconych fantastyce.
2. Po co wydajesz książkę?
Teraz powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie: po co wydajesz książkę?
Powodów może być wiele, na przykład:
chcesz zostać pisarzem,
ciekawi Cię, czy faktycznie dobrze piszesz i czy książka się przyjmie,
chcesz uzyskać pasywny dochód, tzn. zarabiać na książce nawet wtedy, kiedy nad nią nie pracujesz,
napisałeś ją dla kogoś (dziewczyny, męża, dziecka) i chcesz zrobić niekonwencjonalny prezent,
próbowałeś wydawać na własną rękę (typowy self-publishing), ale koszty prowadzenia działalności Cię przerosły, a w Wydaje.pl ich nie ponosisz
planujesz w przyszłości trafić do znanego, klasycznego wydawnictwa, ale musisz jakoś zacząć.
Jeżeli masz już odpowiedź na pytanie, po co wydajesz książkę, możesz przejść do kolejnego etapu.
3. Cel
Jest nim określenie celu, do którego zmierzasz. Najważniejsze jest, żeby cel, jaki sobie wyznaczysz był realny do osiągnięcia. Zacznij od czegoś prostego, na przykład sprzedaży 20 egzemplarzy książki w dwa miesiące. Jeżeli napisałeś dobrą publikację i zastosujesz zaprezentowane tutaj narzędzia, to powinieneś osiągnąć ten cel dużo szybciej. Kiedy już tego dokonasz, ustal sobie kolejny cel.
Musisz pamiętać, żeby po pierwszym sukcesie nie popełniać błędu, który popełniło wielu przed Tobą, czyli nie ustalać sobie zbyt wysokich celów. Ustalanie celów zbyt ambitnych może skutkować szybkim zniechęceniem w razie niepowodzenia. Dlatego stopniowo stawiaj przed sobą coraz ambitniejsze wyzwania. Pamiętaj też, że ustalenie celu niekoniecznie musi wiązać się z ilością sprzedanych kopii Twojej książki. Może to być systematyczne wprowadzanie nowych metod marketingu literackiego.
4. Plan
Następnym krokiem, jaki należy zrobić, jest stworzenie planu kampanii marketingowej. Powinieneś robić plan nawet przy dążeniu do pozornie prostych celów. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu i jesteś w stanie wyłapać błędy, których nie zauważyłbyś przy robieniu zwykłych założeń.
Oto droga do dobrego planu:

1. Zapisz swój cel jednym, prostym zdaniem.
2. Wyobraź go sobie i opisz w szczegółach.
3. Odpowiedz sobie, dlaczego chcesz to osiągnąć? Wynotuj powody poniżej celu. Ważne, żeby było ich jak najwięcej.
4. Zapisz końcową datę osiągnięcia celu.
5. Zastanów się, w którym miejscu znajdujesz się teraz, a następnie określ, jakie przeszkody możesz napotkać podczas dążenia do celu.
6. Rozpisz teraz bardzo dokładnie Twój plan. Podziel go na mniejsze etapy i do każdego przyporządkuj datę ostatecznej realizacji.
7. Od razu przystąp do wykonywania planu. Powinieneś realizować swój plan systematycznie dzień po dniu.
W dzisiejszym mailu przedstawimy Ci pierwszy zestaw narzędzi marketingowych, dzięki którym wypromujesz swoją książkę i zwiększysz jej sprzedaż.
Należą do nich:
Konto autora – w tym miejscu możesz umieszczać informacje o Tobie, o eventach i wydarzeniach, jakie planujesz zorganizować lub wziąć w nich udział, a także o książkach, jakie wydałeś – niekoniecznie tylko w... Konto jest Twoją wizytówką. Każdy może wejść i przejrzeć informacje w nim zawarte, dlatego ważne jest, żeby odpowiednio o niego zadbać.
Panel autora – W panelu znajduje się wykaz ilości wyświetleń oraz pobrań Twojej publikacji, a także ilość zarobionych środków. Jest to bardzo pomocne narzędzie. Dzięki temu możesz np. oceniać skuteczność poszczególnych metod marketingowych, jakie wprowadzasz do promowania Twojej książki i wybrać najbardziej efektywną.
Podpis pod emailem – aby więcej osób wiedziało o Twojej książce, umieść pod każdym mailem stosowną sygnaturę. Możesz ją ustawić w opcjach poczty elektronicznej.
Przykład:

Jan Kowalski
Link do książki
Adres strony domowej
Podpis pod wiadomościami na forach, czatach – na forach i czatach istnieją możliwości dodania w swoim profilu podpisu, który pojawi się pod każdą zamieszczoną przez Ciebie wypowiedzią. To świetne miejsce na reklamę Twojej książki!
Wpisy – wpisuj się na różnych blogach, poświęconych pisaniu, książkom i wplataj w nie odnośniki do swojej publikacji.
Poinformuj rodzinę i znajomych – powiedz o stworzonej publikacji i gdzie ją można znaleźć. Rób to zarówno przy bezpośrednich spotkaniach, jak i na odległość. Wykorzystuj do tego portale społecznościowe, rozsyłaj wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej i komunikatorów, takich jak Gadu Gadu czy Skype. Poinformuj ich również smsem. Poproś, żeby polecali Cię dalej.
Dodaj adnotację do swoich profili na stronach publicznych – na wszystkich portalach społecznościowych, na których masz konto lub możesz je sobie z łatwością założyć, możesz poumieszczać drobne adnotacje o Twojej pisarskiej działalności, używając do tego linków do profilu Twojej książki w wydaje.pl.

Przykładowe portale:

www.plus.google.com
www.facebook.com
www.nasza-klasa.pl
www.goldenline.pl
Zachęcaj fanów do rozpowszechniania Twojej książki i publikowania rzetelnych opinii – spraw, by książka była jak najlepsza i przyciągała rzesze czytelników. Poproś fanów o polecanie książki dalej!
Pisz wartościowe komentarze do książek innych autorów – nasze opinie świadczą o poziomie intelektualnym. Jeżeli czytający Twoje wypowiedzi zobaczy, że wiesz co piszesz, a w dodatku że jesteś pisarzem (linki do książki, itp.), to zachęci go do przeczytania próbek Twojej publikacji, a później i do kupna książki.
się na forach – im więcej forów zostanie zapisane Twoimi wiadomościami z adnotacjami o pisarskiej działalności, tym większa szansa na przyciągnięcie klienta.
Skorzystaj z usług wydawniczych - oznaczenie Twojego e-booka, jako profesjonalnie wydanego przyciągnie oko potencjalnego czytelnika.
W dzisiejszym mailu przedstawimy Ci drugi zestaw narzędzi marketingowych, dzięki którym wypromujesz swoją książkę i zwiększysz jej sprzedaż.
Należą do nich:
Widget – pole widgetu znajduje się na stronie Twojej wydanej książi. Wybierz Umieć na stronie, skopiuj wygenerowany kod html i wklej go na swojej stronie.
Stwórz własnego bloga – na nim możesz umieszczać informacje o Twojej książce, dzielić się doświadczeniem pisarskim, opowiadać o trudzie z tym związanym, itp. Zachęci to także potencjalnych czytelników do przeczytania fragmentów Twojej publikacji.

Przykładowe strony, na których możesz stworzyć darmowego bloga:

www.wordpress.com
www.newblog.pl
www.mylog.pl
www.blox.pl
www.blogger.pl
Wydrukuj wizytówki – stwórz wizytówki, na których zamieścisz imię i nazwisko oraz tytuł książki i miejsce, gdzie można ją znaleźć. Rozdaj znajomym i poprośmy, żeby przekazali dalej. Jest to również bardzo skuteczna forma promocji.
Załóż konto na Twitterze lub Blipie – rosnąca popularność serwisów mikroblogowych sprawia, że coraz więcej osób szuka kont takich ludzi, jak my na wymienionych portalach. Wystarczy spojrzeć na profil Neila Gaimana - www.twitter.com/neilhimself - żeby zrozumieć, jak świetnym marketingowym narzędziem jest Twitter.
Stwórz film na Youtube – stwórz krótkie filmy z Twoim nagraniem, opowiadające o nowo wydanej książce. Zrób je tak, aby zainteresować odbiorcę i zachęcić go do kupna. Ustaw kamerę, opowiedz, zachęć, wrzuć i umieść link pod opisem książki.
Stwórz własną stronę www – w tym celu powinieneś poprosić o pomoc znajomego informatyka, wynająć specjalistę albo samemu stworzyć stronę za darmo, np. tutaj:

http://www.cba.pl/
http://www.yoyo.pl/
http://www.vgh.pl/
Napisz dobrą, długą recenzję i opis Twojej książki – są to bardzo ważne elementy wpływające na promocję publikacji.
Pisz artykuły na popularnych stronach tematycznych – wyrabianie sobie opinii eksperta u czytelników, jest bardzo dobrą, darmową reklamą dla Ciebie.
Opublikuj więcej niż jedną książkę – im więcej książek stworzysz, tym bardziej będziesz rozpoznawalny, a także zostanie stworzona większa ilość koneksji miedzy Twoimi dziełami, stronami i podstronami. Zwiększy to szanse na odnalezienie książki Twojego autorstwa przez innych.
Pamiętaj! Jako autor self publisher jesteś odpowiedzialny za promocję swojej książki. Wyłącznie od Ciebie i Twojego zaangażowania zależy, jak bardzo książka będzie popularna i jak dobrze się sprzeda.
Władysław "Naturszczyk" Zdanowicz

2
Naturszczyk pisze:możesz zlecić wykonanie okładki przez naszych grafików według Twoich wskazówek (cena 200 zł).
Jeżeli ktoś zna grafika, który zrobi porządny projekt okładki za dwie stówy, to ja proszę o jego adres- wyślę mu trochę starych ubrań i paczkę żywnościową.
"Wow wow wow est"

3
No właśnie oni (twórcy poradnika/reklamówki) piszą, że ichni grafik to zrobi. Też mi się to wydaje dziwnie mało, ale może klucz tkwi w słowach "porządny projekt"? Ewentualnie te 200 stówy płacisz po zapisaniu się do ich serwisu, gdzie masz np. opłaty członkowskie co miesiąc albo inne badziewie?

4
Nie zapominajcie, że mogą mieć grafików którzy chodzą do gimnazjum i za dwie stówy nie takie rzeczy mogą zrobić. Mnie kiedyś taki jeden proponował stronę www. za 300 złoty :-)
Władysław "Naturszczyk" Zdanowicz

Re: Poradnik z maila

5
Jest nim określenie celu, do którego zmierzasz. Najważniejsze jest, żeby cel, jaki sobie wyznaczysz był realny do osiągnięcia. Zacznij od czegoś prostego, na przykład sprzedaży 20 egzemplarzy książki w dwa miesiące.
o! wreszcie jacyś realiści ;)
Może to być systematyczne wprowadzanie nowych metod marketingu literackiego.
marketing z niem. market thing - osad rynku - czyli badanie.
poważniej i bardziej po polsku będzie pisać o reklamie
3. Odpowiedz sobie, dlaczego chcesz to osiągnąć? Wynotuj powody poniżej celu. Ważne, żeby było ich jak najwięcej.
zdobycie ogromnej kasy, nieograniczonej władzy oraz cel trzeci, ale mogą to czytać damy ;)
Powinieneś realizować swój plan systematycznie dzień po dniu.
to już jest świństwo.
powinni wiedzieć ze to sprzeczne z naturą 99,9% Polaków.

z drugiej strony jeden promil populacji to nada 3800 osób - czyli więcej niż jest pisarzy w tym kraju ;)
Zachęcaj fanów do rozpowszechniania Twojej książki i publikowania rzetelnych opinii – spraw, by książka była jak najlepsza i przyciągała rzesze czytelników. Poproś fanów o polecanie książki dalej!
dla mnie taka prośba byłaby poniżej godności.
ale ja urodziłem się 150 lat za późno.
Pisz wartościowe komentarze do książek innych autorów –
nigdy nie oceniam publicznie kolegów po piórze.
nasze opinie świadczą o poziomie intelektualnym.
o w mordę! lepiej nie! ;)
się na forach – im więcej forów zostanie zapisane Twoimi wiadomościami z adnotacjami o pisarskiej działalności, tym większa szansa na przyciągnięcie klienta.
im więcej czasu marnujesz na forach ty,m mniej masz na pisanie własnej prozy.
moje ileś ta tysięcy postów tu, na ścience-fiction portalu pisarskim etc. - to ze 3 książki mniej.

szanujcie swój czas. niech na forach wyżywają się zaczadzeni Waszą proza emo-fani.
Skorzystaj z usług wydawniczych - oznaczenie Twojego e-booka, jako profesjonalnie wydanego przyciągnie oko potencjalnego czytelnika.
jaaasne ;)
Pisz artykuły na popularnych stronach tematycznych – wyrabianie sobie opinii eksperta u czytelników, jest bardzo dobrą, darmową reklamą dla Ciebie.
cool tylko trzeba mieć jeszcze coś w głowie.
najlepiej informacje ktorych nie wrzucono jeszcze do Wikipedii ;)
Opublikuj więcej niż jedną książkę – im więcej książek stworzysz, tym bardziej będziesz rozpoznawalny,
a to sobie wytatuujcie na dłoni celem lepszego utrwalenia.
Wyłącznie od Ciebie i Twojego zaangażowania zależy, jak bardzo książka będzie popularna i jak dobrze się sprzeda.
odnoszę wrażenie że w przypadku np. St.Dardy wystarczyła piorunująco wysoka jakość prozy.

7
padaPada pisze:
nigdy nie oceniam publicznie kolegów po piórze.
I to jest dla mnie ciekawe w tym fachu. Ten klub wzajemnej adoracji, z której chyba tylko Dukaj się wyłamał.
Primo - nie tylko Dukaj.
Secundo - kółko wzajemnej adoracji masz wówczas, kiedy kumple - autorzy chwalą się nawzajem. Nieoceniane ( przynajmniej in minus) innych pisarzy to po prostu pewien standard moralny. Bo wszyscy oni są w jakimś stopniu konkurencją i negatywna ocena takowych to podbijanie sobie bębenka. IMO - nie wypada. Chyba, że ktoś osiągnie poziom Dukaja :) Istotną kwestią jest też utrzymywanie pewnego poziomu wypowiedzi na co przeważnie nie ma miejsca jeśli dwóch pisarzy zacznie wymieniać między sobą "komplementy". Kiedyś redakcja NF urządziła sparring Lewandowski - Kres. Wyszło żałośnie i bardzo prędko to przerwano. Większość czytelników była zniesmaczona. Wreszcie bycie znakomitym pisarzem nie gwarantuje bynajmniej automatycznie, że osoba taka będzie równie dobrym krytykiem. Przeważnie jest wręcz przeciwnie ( nawet jeśli w tej krytyce nie ma żadnej złośliwości)...
Panie, ten kto chce zarabiać na chleb pisząc książki, musi być pewny siebie jak książę, przebiegły jak dworzanin i odważny jak włamywacz."
dr Samuel Johnson

11
Z wyżej wymienionych powodów. Autorzy zagraniczni to nie konkurencja. Ze względu na agresywny, wysokopoziomowy marketing, są - generalnie - poza konkurencją ;) Do tego dochodzi wiele mniej ważnych powodów: czas, reakcja czytelników. Albo się pisze, albo krytykuje. Jedno i drugie ( mam na myśli krytykę na pewnym poziomie) wymaga czasu. Kwestia wyboru. A czytelnicy raczej nie przepadają za autorami gryzącymi po łydkach konkurencję. Nawet jeśli jest to w jakimś tam stopniu uzasadnione merytorycznie.
Panie, ten kto chce zarabiać na chleb pisząc książki, musi być pewny siebie jak książę, przebiegły jak dworzanin i odważny jak włamywacz."
dr Samuel Johnson

12
Navajero pisze:A czytelnicy raczej nie przepadają za autorami gryzącymi po łydkach konkurencję. Nawet jeśli jest to w jakimś tam stopniu uzasadnione merytorycznie.
To chyba najważniejszy argument. Od razu widzą w tym zazdrość, itp.
Leniwiec Literacki
Hikikomori

13
Niekoniecznie. Jak napisałem wyżej nie zawsze znakomity pisarz jest równie dobrym krytykiem. Bo każdy autor ma własną, ściśle określoną wizję pisarstwa. Dla jednego to intelektualna gra i czarowanie językiem ( vide Dukaj), inny kładzie nacisk na akcję, operowanie uczuciami czy wreszcie humor. Jako pisarz ma prawo. Nie każdy autor jest jednak w stanie ( jako krytyk) wyjść poza tę swoją, prywatną wizję i adekwatnie ocenić piszących według innych zasad. Zawodowy krytyk może mieć swoje preferencje, ale generalnie utrzymuje pewien dystans, stąd jest zdolny przeważnie do w miarę obiektywnej w swym subiektywiźmie ( jakkolwiek dziwnie by to nie zabrzmiało) oceny. Pisarz rzadko kiedy. Jego wizja jest często tak silna, że zasłania mu świat i inne opcje.
Panie, ten kto chce zarabiać na chleb pisząc książki, musi być pewny siebie jak książę, przebiegły jak dworzanin i odważny jak włamywacz."
dr Samuel Johnson

15
Część czytelników pewnie postrzega to jako złośliwość ( i bywa, że ma rację). To, że ktoś jest bardziej utalentowany niż inni, potrafi sprawniej operować słowem, nie oznacza, że posiada ponadprzeciętne kwalifikacje moralne...
Panie, ten kto chce zarabiać na chleb pisząc książki, musi być pewny siebie jak książę, przebiegły jak dworzanin i odważny jak włamywacz."
dr Samuel Johnson
ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak wydać książkę w Polsce?”