Na samym wstępie chciałbym przybliżyć wam moje miejsce i role w wydarzeniach, które zamierzam opisać. Jestem młodym studentem skazanym na tymczasowe zaprzestanie swoich starań o ukończenie kierunku prawnego na naszym szanowanym w całym kraju uniwersytecie i wegetowanie w zatęchłym domu mojego wuja prowincjusza. Wir wydarzeń a przede wszystkim człowiek, który zapędził mnie w to zapomniane przez Boga miejsce są tak niezwykłe, że muszę je spisać. Dla swojego spokoju, który jest zmącony ciągłym wspominaniem tej historii, ale także by przerwać swój odpychający marazm. Poza tym pieniądze ze sprzedaży sprawozdania, tej sensacyjnej dla miejscowych gazet awantury opłacą mojego chciwego wuja, który każe mi płacić za mieszkanie u niego. Tak! Też sobie nie wyobrażam gorszego czynu niż pobieranie pieniędzy za pomoc człowiekowi w potrzebie i do tego członka rodziny.