Otóż, mam problem z zapisem dialogu tego typu. A konkretnie
Przykład 1
Jest postać a która komunikuje się telepatycznie, ale słyszy.
I jest postać b, normalna.
Jak zapisywać dialog między nimi, chcąc wplatać weń myśli postaci a i b? Myśliki, cudzysłowy?
Czy jakoś to mieszać?
3
Zależy, czy 'normalna' postać będzie odpowiadała 'na głos' czy w myślach. Chyba najczytelniejszy byłby zapis, tak jak zaproponowała mamika6, czyli myśl słyszana, tudzież widziana w głowie - kursywą, a kwestie wypowiadane - od myślników. Jeśli postać B też udziela odpowiedzi w głowie, to zwykłą czcionką, bez myślnika. Białołęcka w "Tkaczu iluzji" używała kursywy lub cudzysłowu, w zależności od rodzaju niewerbalnego dialogu. W sumie, to zależy od Ciebie, jaki sposób zapisu wybierzesz, byle by był konsekwentny.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Cierpliwości, nawet trawa z czasem zamienia się w mleko.
6
Najlepiej pisać tak, jak Stephen King w, dajmy na to, Stukostrachach.
Czyli - jak normalny dialog, tylko pisany kursywą. Ja u siebie dodaję jeszcze nawiasy czasami, jeżeli bohaterowi zdarza się coś pomyśleć, ale nie powiedzieć tego na głos - znaczy, do zaznaczenia, że "co innego pomyślał a co innego powiedział". Bardzo fajna sztuczka - ja przynajmniej zawsze to lubiłem. Pozwala na pogłębienie postaci.

Don't you hate people who... well, don't you just hate people?