Życie bywa przewrotne. Niby banał, a jednak prawda. Jakby mi ktoś siedem lat temu powiedział, że będę studiować stomatologię i to z własnej, nieprzymuszonej woli, kazałabym mu popukać się w główkę, a najlepiej udać do specjalisty, który by sprawdził, czy na pewno ma równo pod kopułą. Ale, jak już mówiłam, życie bywa przewrotne. No więc, wyszło jak wyszło: ta-dam, jestem sobie ja, studentka piątego roku stomatologii. Poważna kobieta, ambitna, nawet inteligentna (ponoć).
Trzeci rok przyjmuję pacjentów, może i nie jest to godne uznania doświadczenie, ale powiedzmy sobie - pierwsze koty za płoty. I wszystko wskazuje na to, że jakaś siła wyższa postanowiła, iż na tym ostatnim, ponoć najlżejszym, najprzyjemniejszym roku studiów zaliczę wszystkie możliwe przypały w codziennej praktyce dentysty, niby jakiś chrzest bojowy przed otrzymaniem dyplomu.
Najpierw złamane w korzeniu narzędzie podczas leczenia kanałowego. Następnie niedostatecznie wypełnione kanały korzeniowe. Potem połamany ząb i wielkie połączenie zatoki szczękowej z jamą ustną podczas ekstrakcji górnej siódemki. Ale ostatni piątek to była wisienka na torcie.
Przychodzi pacjentka. Ząb 27, czyli mówiąc po ludzku: górna lewa siódemka. Próchnica okrężna - po opracowaniu pozostał uroczy ogryzek w kształcie pieczarki, ale trudno, ratujemy co się da. Oblepiłam ząb z każdej strony materiałem kompozytowym, co by przywrócić mu utracone piękno.
Jeszcze tylko ostatnie poprawki. W jednym miejscu przy dziąśle pozostał nadmiar materiału. Nic, tylko delikatnie wygładzić i voilà!
Chwytam kątnicę i do roboty. I wtem, widzę jak wiertło wiruje coraz wolniej i wolniej, i wykręca się z uchwytu, by chwilę później zniknąć mi z oczu. „No kurwa, po prostu, no nie!” - w głowie załącza się Mecwaldowski. Niemożliwe! Raz mrugnęłam, a to metalowe ustrojstwo już zdążyło zniknąć. Gorączkowo przeszukuję jamę ustną - pod językiem, między zębami, przy policzku… Nie ma.