Ta historia przyśniła mi się wczoraj i jest to dopiero początek. Odrazu przepraszam za ewentualne blędy
Z pamiętnika zielonego, misia żelka
Mam na imię Henio, jestem zielonym, jabłkowym misiem żelkiem z nadgryzionym uchem i mieszkam przy ulicy Czerwonego Lukru 2/13. Jako przedstawiciel międzynarodowego komitetu słodyczy jestem ściśle związany z cukrową polityką i prawem. W naszym świecie prawo jest najprostszym i najpopularniejszym kierunkiem studiów, trwają one jeden dzień, a egzamin składa się z pytania; Co robisz gdy ktoś zrobi cokolwiek złego? Odpowiedz: wsadza się go do plastikowego opakowania i wysyła do ludzkiego sklepu.
Tak to jedyna zasada w naszym kraju; gdy jesteś niegrzeczny pakują cię do torebki i lądujesz na półce w supermarkecie średniej klasy.
Za to stereotypy pełnią ważną funkcję w cukierkowym świecie. Przykład? Wszystkie różowe landrynki są głupie, a praliny są lepsze od innych bo mają pistacjowe nadzienie. Przez tego typu przekonania ostatnio nie zostałem wpuszczony do restauracji, bo misie żelki to podobno fleje. Jednak najgorzej mają malinowe babeczki, dla których budowane są osobne zakłady pracy i autobusy. Nie wolno im także, nie wiem z jakiego powodu, jeść cukru w kostkach w kształcie serduszek.
Jak już mówiłem, pracuję w międzynarodowym komitecie słodkości, w którego skład wchodzą przedstawiciele wszystkich rodzajów słodyczy(oprócz cukrowych laseczek, bo one wyemigrowały na północ w poszukiwaniu Świętego Mikołaja, którego uważają za swojego boga i stwórcę). Komitet zajmuje się utrzymywaniem pokoju między słodyczami i gaszenie buntów malinowych babeczek, domagających się takich samych praw jak u innych słodkości.