Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

76

Latest post of the previous page:

Tadadadam.

Tekst 1.

Z Weryczatu:
RebelMac • pt 21 lut 2020, 16:28
RebelMac pisze: @ Chii, tak na malowane - udalo sie przejsc i to na drugim miejscu :)
Added in 18 minutes 54 seconds:
Dalsza część:

RebelMac • pt 21 lut 2020, 16:34
RebelMac pisze: @ Chii, @ Czarna Emma, a wam jak poszlo w konkursie? przeszlyscie dalej?
Czarna Emma • pt 21 lut 2020, 16:35
Czarna Emma pisze: @ RebelMac, nie brałam udziału
;)
Dzwoń po posiłki!

Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

77
Ja to tylko tu zostawię. Materiały zdobyte dzięki sprytowi i poświęceniu. Wnioski każdy musi wysnuć własne.
Chii pisze: No cóż, gdy trwa gra o tron, nie można z niego tak łatwo schodzić...
Chii pisze:Swoją drogą, skoro jestem na tronie, to tekst nr 6 jest mój, gdyby dalej tak wnioskować :hm:
“So, if you are too tired to speak, sit next to me for I, too, am fluent in silence.”
(Zatem, jeśli od znużenia milkniesz, siądź przy mnie, bom i ja biegły w ciszę.)

R. Arnold

Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

80
Szkoda, bo to był dobry tekst. Tyle, że walka była wyrównana i trwała do samego końca :)

Stan wiedzy na teraz - autor i (w nawiasie) osoby które odgadły. Podkreślony ten, kto odgadł pierwszy:
  1. RebelMac (Eldil, Rubia)
  2. Wrotycz (nikt)
  3. ..............
  4. ..............
  5. tomek3000xxl (nikt)
  6. ..............

Swoją drogą, skoro konkurs dotyczy też odgadywania: osoby które obstawiały jednym autorem kilka pozycji, albo kilku autorów na jedną pozycję - może warto, żeby się zdecydowały?
“So, if you are too tired to speak, sit next to me for I, too, am fluent in silence.”
(Zatem, jeśli od znużenia milkniesz, siądź przy mnie, bom i ja biegły w ciszę.)

R. Arnold

Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

82
tomek3000xxl pisze: Teraz to dobry, a w komentarzu, to napisałeś, że autor to kretyn, czy jakoś tak... :twisted:
Pochwaliłem! :D
Słabośc widziałem tylko w zakończeniu, ale jednocześnie zaznaczyłem, że da się obronić :)
Eldil pisze: Piątka najbardziej jest opowiadaniem. Prowadzi ładnie bohaterkę, mówi o jej motywacjach, przedstawia ważny moment w jej życiu. Końcówka jakby słabsza. Inna sprawa, że koniec jest otwarty, więc można dyskutować, czy naiwny jest autor, czy tylko bohaterka.
“So, if you are too tired to speak, sit next to me for I, too, am fluent in silence.”
(Zatem, jeśli od znużenia milkniesz, siądź przy mnie, bom i ja biegły w ciszę.)

R. Arnold

Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

84
Wychwycone na chacie :twisted:
Eldil pisze: Ja chyba potrzebuję jakiś warsztatów, jak wydobyć się z wbijanej sobie do głowy od kilkunastu lat bariery 5k tekstu. Wyrwałem się najdalej na 15k. Samo mi się w głowie układa wszystko na krótko, nie potrafię przestawić schematu nawet na normalne opowiadanie, a co dopiero na powieść :(
Niby taka skarga, a w środeczku delikatna sugestia. Już widać Eldil ma dość ukrywania się jako tajemniczy autor (prawdopodobnie Tekstu nr 3 z pierwszego etapu).
"Im więcej ćwiczę, tym więcej mam szczęścia""Jem kamienie. Mają smak zębów."
"A jeśli nie uwierzysz, żeś wolny, bo cię skuto – będziesz się krokiem mierzył i będziesz ludzkie dłuto i będziesz w dłoń ujęty przez czas, przez czas – przeklęty."

Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

85
P.Yonk pisze: Już widać Eldil ma dość ukrywania się jako tajemniczy autor (prawdopodobnie Tekstu nr 3 z pierwszego etapu).
Tekst 3 jest dobry i nie wstyd się do niego przyznać. Przyznałbym się jeszcze chętniej, gdybyś P.Yonk nie skopał zakończenia. No ale trudno, biorę co dają ;) Będę Cię krył :lol:
“So, if you are too tired to speak, sit next to me for I, too, am fluent in silence.”
(Zatem, jeśli od znużenia milkniesz, siądź przy mnie, bom i ja biegły w ciszę.)

R. Arnold

Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

87
Takie wieczorne eldilów rozkminy:
Faraona ominęła ToPA od strony pisarskiej, bo jako organizator nie mógł być uczestnikiem...
Na sto procent teraz będzie się wykręcał brakiem czasu, ale żeby wybrać obraz nie trzeba wiele...
Godhand i Faraon blisko współpracują, przy ToPA, o ile kojarzę, Godhand pomagał Faraonowi przynajmniej w jakiś elementach...
Teraz Godhand organizuje swój konkurs, a Faraon nie pomoże kumplowi nawet podrzucając losowo wybrany z googla obraz?
Godhand wyskakuje ni z gruszki ni z pietruszki ze swoją kandydaturą, choć nie jest możliwa - może chciał zwrócić uwagę, żebyśmy szukali uczestników gdzie indziej? Wśród kadry? Wśród organizatorów poprzedniego literackiego safari? A może kogoś, kto należy do jednej i drugiej grupy?
Kto by to mógł być.... :faraon:
Just sayin'.
“So, if you are too tired to speak, sit next to me for I, too, am fluent in silence.”
(Zatem, jeśli od znużenia milkniesz, siądź przy mnie, bom i ja biegły w ciszę.)

R. Arnold

Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

88
Chyba wiem, kogo P.Yonk będzie podejrzewał o tekst 3 w tej turze :D
I wyczuwam tu pewien plan: kiedy P.Yonk będzie wskazywał na mnie, a ja na P.Yonka, w tym czasie Rebel będzie zacierał ręce :lol:
Tekst 3: stawiam na Rebela :)
“So, if you are too tired to speak, sit next to me for I, too, am fluent in silence.”
(Zatem, jeśli od znużenia milkniesz, siądź przy mnie, bom i ja biegły w ciszę.)

R. Arnold

Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

89
Jak już mówiłem na chacie (zdaje się wczoraj), Eldil to powyżej, to jest naprawdę dobre zagranie. Co więcej, coś takiego mógł zaplanować tylko geniusz zła. I nie mam na myśli tylko delikatnej próby zrzucenia winy* na kogoś innego. Myślę także o samym tekście.
Szatańsko przebiegle panie Eldil, nie spodziewałem się.

A teraz do rzeczy. Po analizie porównawczej tekstów z etapu I i II, moje zakłady wyglądają następująco:

E2T1
obrazy: Piero di Cosimo Portret Simonetty Vespucci i Arnold Böcklin Wyspa Umarłych
Autor/ka: ten/ta sam/a co E1T4. Kadah? ela?
Ciekawy tekst, nastrojowy, ale wymagający szlifów. Były potknięcia, jak ziarenka piasku na zębach, gdy jesz czekoladę, która ci spadła na ziemię.

E2T2
obrazy: Piero di Cosimo Portret Simonetty Vespucci i Arnold Böcklin Wyspa Umarłych
Autorka: ta sama co E1T6. Adrianna.
Nastrojowy i poukładany. Logiczny w całości. Świetnie napisany. Do obu tekstów autorka bardzo się przyłożyła z riserczem.

E2T3
obrazy: 3! Piero di Cosimo Portret Simonetty Vespucci, J. W. Waterhouse Magiczny Krąg i Arnold Böcklin Wyspa Umarłych!
Autor/ka: ten/ta sam/a co E1T3. Eldil, albo Emma. Dlaczego nie RebelMac?
Zabawny, w stylu Eldilowych "Bajkach o Weryludkach" i tu jest pies pogrzebany. Bo autor/ka naśladuje styl Eldila (Wiadomo, że naśladownictwo to najwyższa forma uznania. A może pochlebstwa? :) ), ale czy to na pewno Eldil? Może Emma? Z nowym stylem? A może to Eldil nieznacznie zmienił styl, by wszyscy myśleli, że ma naśladowcę i nikt nie posądzał samego Eldila? Wzmianka w samym tekście, że niby nie bierze udziału. Dodajmy do tego komentarz Eldila i już mimo wątpliwości, mamy niemal pewność, że to szatańsko dobry plan na zmyłkę. :twisted: Panie Eldil.
Z technicznego punktu widzenia - dobry styl, miejscami - jak dla mnie - skoki między scenami i bohaterami, mogły by być wyraźniejsze, w sensie, żeby było jasne od początku, że w tej części są tacy, a tacy bohaterowie, a w następnej inni. Wolałbym nie musieć się domyślać, po przeczytaniu dłuższego kawałka. Ale to drobiazg, najważniejsze, że się ubawiłem.

E2T4
obrazy: Edward Hopper Biuro nocą, oraz ulubiony przez wszystkich autorów Piero di Cosimo Portret Simonetty Vespucci (choć tylko przez krótki moment w holograficznej wizji)
Autor: ten sam co E1T1 - RebelMac
Tekst trochę zabawny, ale chaotyczny (oba takie są). Jest pomysł - nawet mnóstwo. Fantazja to autora przyjaciółka. Świetnie. Ale brakuje jeszcze wyrobienia. Tekst chaotyczny, formatowanie tekstu traktowane po macoszemu - podobnie jak E1T1.


*winy - autorstwa tekstu/ów
"Im więcej ćwiczę, tym więcej mam szczęścia""Jem kamienie. Mają smak zębów."
"A jeśli nie uwierzysz, żeś wolny, bo cię skuto – będziesz się krokiem mierzył i będziesz ludzkie dłuto i będziesz w dłoń ujęty przez czas, przez czas – przeklęty."

Dyskusja o tekstach/typowanie autorów/typowanie wybierających obrazy

90
Eldil pisze: Chyba wiem, kogo P.Yonk będzie podejrzewał o tekst 3 w tej turze
P.Yonk pisze:E2T3 [...] Autor/ka: ten/ta sam/a co E1T3. Eldil
Przewidziałem i to :D
__________________


Moje typy, wg kolejności: Tekst z I etapu, odpowiadający mu tekst z II etapu, autor obu, cechy wspólne tekstów z I i II etapu. Co do użytych obrazów, zgadzam się w całości z P.Yonkiem. Pozwolę sobie też użyć jego "serialowego" systemu zapisu, jest bardzo wygodny.
  • E1T1 -> E2T3 -> RebelMac.
    Magiczny kocioł, czary. Nawiązania do chrześcijaństwa. Humor. Dbałość o scenografię. Bohaterzy tupetem i pewnością siebie nadrabiają (w E1 skutecznie, w E2 - Emma tak, Rudolf nie) główną trudność - osoby z którymi muszą się zmierzyć są potężniejsze.
    ___
  • E1T3 -> E2T1 -> P.Yonk.
    Platoniczna (póki co) miłość w szczególnych warunkach - w E1 to oaza, w E2 szpital. Główny bohater jest "lisem w kurniku", mężczyzną zaczajonym na niewinną dziewczynę, mającym na nią toksyczny wpływ, złym człowiekiem uważającym się za dobrego: w E1 to chłopiec, dla którego rekolekcje to teren łowiecki, przez którego dziewczyna odtrąca swoje ideały; w E2 - ludzki potwór, Hitler, przez którego dziewczyna próbuje się zabić i ostatecznie ginie.
    ___
  • E1T4 -> E2T4 -> Emma.
    Nawiązania historyczne. Powiązanie w całość scen odległych tematycznie. Szybsze niż w pozostałych tekstach tempo.
    ___
  • E1T6 -> E2T2 -> Adrianna.
    Nawiązania historyczne. Demoniczny Francuz z perfumowaną chustką. Tekst przedstawiony na przemian oczami dwu głównych bohaterów, powiązanych ze sobą. Bezradność niewinnych wobec przemocy.
“So, if you are too tired to speak, sit next to me for I, too, am fluent in silence.”
(Zatem, jeśli od znużenia milkniesz, siądź przy mnie, bom i ja biegły w ciszę.)

R. Arnold

Wróć do „Malowane słowem, czyli mistrzowie obrazowania”