Roboczo - Świat.
---Świat ten jest zamkniętym terenem, posiekanym na tysiące korytarzy i pomieszczeń. Dzieli się na Kręgi, czyli swoiste Podświaty, pomiędzy którymi przechodziło się za pomocą Magii, albo po prostu schodów. Otaczają go pnące się aż do ostatniego Kręgu mury, wzniesione u zarania dziejów. Kręgi można podzielić na:
--- *Lodowiec -- najniżej osadzony Krąg. Jest to nieprzyjazny, skuty lodem teren, w którym nie obowiązują żadne prawa, ani nie ma nałożonych żadnych więzów na Magię. Unoszące się w powietrzu cząsteczki Estrala (tamtejszy główny składnik powietrza), uwolnione z więzów Magii, mogą przybrać dowolną, określoną przez rzucającego czar, postać. Obszar jest targany nieposkromionym wiatrem, często zaś dochodzi do eksplozji, w wyniku rekacji Estrala z transportowanymi z północy przez wiatr cząsteczkami Krelu. W powietrzu wówczas unoszą się jaskrawe ognie o różnych kształtach.
---* Patroleum -- Obszar zamieszkany przez społeczeństwo, tętniące życiem serce Świata. Jest to posiekany na tysiące korytarzy i pomieszczeń obszar, na którego suficie połyskują wypełnione mocą Krela, sztuczne gwiazdy. Podłoga jest wykonana ze Szklanego Kamienia, natwardszego surowca, a przy tym przezroczystego, dzięki czemu mieszkańcy mogą podziwiać płynny Krel, przepływający pod ich stopami. Substancja jest wykorzystywana do ogrzewania i zasilania.
---* Niebo -- najbardziej tajemniczy Krąg, osadzony najwyżej. Z pobudek fabularnych, nie napiszę o nim wiele, tylko to,że według obiegających Patroleum legend, palą się tam Pieczęcie Muru, swoiste jego fundamenty, podtrzymujące go, zabezpieczające Przejście.
Raz - Jaka jest kosmologia Twojego świata? Każdy neverland trzeba gdzieś wsadzić. Czy to mała planetka? Czy płaski świat? Czy kieszonkowy wymiar? Ile słońc? Są w ogóle jakieś? Ile księżyców? Przeszłość, czy przyszłość względem naszej ziemi? Inny wymiar?
Tak jak wspomniałem, jest to swoista, ogromna budowla, kryjąca w sobie Trzy Poziomy (Kręgi), w której Magia stanowi główny czynnik. Nie ma Słońca, nie ma Księżyca. Technika idzie tam swoją ścieżką, ale jest porównywalna do naszej.
Dwa - Fizyka. Jakie prawa w nim działają, jakie są wypaczone? A może są jakieś nowe?
Jest jeden główny składnik powietrza: Estral. W dużo mniejszej ilości występuje Krel, który - jak już wspomniałem - w zderzeniu z Estralem powoduje rozbłysk i eksplozję zimnym ogniem. Poza tym, prawa fizyki tak jak u nas.
Trzy - Dlaczego krasnoludy? Jakie są te Twoje krasnoludy? Czemu właśnie je wybrałeś, do zasiedlenia Twojego świata? Czemu one służą? Co mają wyrazić? Dlaczego je lubisz?
Żadne krasnoludy! ;P Ale okay, rozumiem przekaz.
Pracuję nad nową rasą. Roboczo nazwałem ją Patronami. Jest to bardzo stara, sięgająca historią jeszcze naszego świata, rasa. Wyglądają jak ludzie, wyróżniają się tylko "atrakcyjnością fizyczną". Z całej woli chciałbym uniknąć wrażenia, że tworzę nowych elfów, dlatego nadal buduję rasę, ich osobowość, wygląd, umiejętności, historię.
Cztery - Jakie są wyjątkowe smaczki tego świata? Co ma, czego nie ma żaden inny neverland? Co czyni go na tyle wyjątkowym, żeby musiał mieć własną nazwę, i żeby był sens umieszczać w nim jakieś historie? Co oferuje?
Smaczkiem tego świata jest według mnie zamknięty, zadaszony obszar, otoczony zapieczętowanym Murem. Sądzę, że niewiele jest takiej literatury, więc pozwala na rozłożenie skrzydeł.
Pięć - Skoro to fantasy, to znaczy że jest w nim magia. Co wyraża magia w tym świecie? Po co istnieje, z autorskiego punktu widzenia?
Magia opiera się na wykorzystywaniu cząsteczek Estrala, Krelu i innych, rzadziej występujących gazów. Nie spętane więzami cząsteczki stają się zabójczą bronią.
^Szkic^ - Patron mógłby mieć umiejętność "wessania" połączonych cząsteczek do krwi, co pozowliłoby mu przejąć kontrolę nad otaczającą go materią, oraz mógłby manipulować obrazem cząsteczek.
Taki tylko mały projekt. Co myślicie?